Paintball
rodzaj gry zespołowej, polegającej na prowadzeniu pozorowanej walki przy użyciu markerów, urządzeń zbliżonych kształtem i zasadą działania do broni pneumatycznej, które za pomocą sprężonego powietrza, propanu lub dwutlenku węgla wyrzucają kulki wypełnione farbą na bazie żelatyny spożywczej.

Speedball
sportowa odmiana gry paintball.Speedball jest szybką odmianą paintballu. Jednak trzeba wyraźnie oddzielić go od pierwowzoru. Gra odbywa się na otwartym polu z użyciem sztucznych przeszkód (snopków, nasypów).

 

Zdobywanie flagi przeciwnika

Najpopularniejszy scenariusz gry w paintball. W grze udział biorą 2 zespoły (liczba graczy dowolna, choć im więcej tym lepiej). Każdy zespół ma swoją flagę (bazę). Wszyscy uczestnicy powinni zaczynać grę w tym samym czasie (na umówiony wcześniej znak) w swoich bazach. Zawodnicy którzy zostaną trafieni kończą grę i schodzą z terenu walki. Jeśli podczas trafienia zawodnik niósł flagę, musi ją zostawić w miejscu, w którym został wyeliminowany(wbija ja w ziemie). Wygrywa ta drużyna, która zdobędzie flagę przeciwnika i doniesie ją do swojej bazy.

Gra w “oczko”
Standardowa gra w zdobywanie flagi przeciwnika (patrz wyżej), jednak uczestnicy mają do dyspozycji 21 kulek każdy na całą grę. Zawodnicy nie mogą przekazywać sobie kulek (dzielić się nimi) i zawodnik, który wystrzela wszystkie swoje kulki kończy grę. Limit 21 kulek można oczywiście zamienić. Jednak, czym więcej kulek będziemy mieli do wystrzelania tym bardziej gra będzie traciła swój sens.

Polowanie na zwierzynę
Jeden na wszystkich, wszyscy na jednego. W grze udział biorą: zwierzyna i myśliwi. Jeśli ktoś podejmie się już być zwierzyną to dostaje nieograniczoną ilość kulek (ile uniesie) i tarcze. Reszta graczy “myśliwych” ma limit 20 kulek. Wygrana: z punktu widzenia zwierzyny - przeżycie, z punktu widzenia mysliwych - ubicie. Myśliwy, któremu skończą się kulki lub zostanie trafiony wypada z gry. Trafienie w tarcze nie jest liczone. Zabawa polecana na koniec dnia, kiedy graczom zostaje niewiele.

MIX
Gra, w której nie ma ani wygranych ani pokonanych. Kilka drużyn trzy osobowych. Każda “trójka” gra z każdą. Zdjęty schodzi do punktu kontrolnego. Kiedy w punkcie kontrolnym zbierze się trzech graczy powstaje nowa drużyna i włącza się do gry. I tak przez około 30 - 40min.

Jeńcy
W grze udział biorą dwie drużyny. Zadaniem każdej z drużyn jest wzięcie do niewoli 3(w zależności od ilości graczy) jeńców i doprowadzenie ich do swojej bazy. Jeńcem zostaje osoba, która jest trafiona w ręce, nogi lub broń. Trafienie w korpus lub głowę traktowane jest jako wyeliminowanie z pola walki. Zawodnik, który zostaje jeńcem musi usiąść na ziemi i trzymać w jednej ręce szmatkę uniesioną nad głowę. Jeniec nie może się poruszać, ani strzelać. Jeżeli dotknie go atakujący to musi podążyć za nim do bazy przeciwnika. Zawodnik eskortowany musi mieć rękę nad głową, aby się odróżniał od osoby eskortującej go. Jeniec może zostać oswobodzony na dwa sposoby: przez wyeliminowanie eskorty i dotknięcie przez swojego gracza lub przez odbicie go z bazy przeciwnika (również dotknięcie przez swojego gracza). Gra kończy się, gdy jedna z drużyn pochwyci 3 jeńców i odprowadzi do swojej bazy.

Akcja ratunkowa
Prosta gra polegająca na odbiciu zakładnika. Dwie drużyny. Jedna zła (terroryści) porywa zakładnika, druga dobra (antyterroryści) odbija zakładnika (nietkniętego). Gra na czas ok. 10 min. Jeżeli drużyna ratunkowa nie zdąży odbić biedaka (wynudzi się potwornie) to przegrywa. Zakładnik nie może poruszać się aż nie zostanie dotknięty przez “swojego” gracza. Do tego czasu nie wolno terrorystom strzelać do zakładnika. Zakładnik jest uratowany, jeżeli nietknięty powróci do swojej bazy.

Obrona bunkra
Dobre ćwiczenie jak bronić lub atakować pozycje. Dwie drużyny: atakujący i broniący. Obrońca ustawia się na terenie gdzie znajduje się autobus, na którym będzie się bronić i oznacza go (nie wolno obrońcom wychodzić poza wybrany teren). Czas, w zależności od ilości graczy. Atakująca ekipa wygrywa gdy do autobusu wejdą dwie osoby, w tym momencie obrońcy powstrzymują atak.

Ochrona VIP-a
Jedna osoba musi poświęcić się i odłożyć pistolet (VIP). Pozostali gracze dzielą się na ochroniarzy i terrorystów. Ochrona powinna być liczniejsza. Misja ochroniarzy polega na bezpiecznym przeprowadzeniu VIP-a do wskazanego miejsca(do bazy przeciwnika) Zabawa kończy się gdy eskortowana osoba zostaje trafiona lub dotrze do wskazanego miejsca. Misja terrorystów polega na zlikwidowaniu VIP-a bez względu na straty własne.

Predator
W zależności od ilości graczy (np.6-ciu) z nich wybieramy jednego Predatora i 5 Łowców, gość dostaje tyle kulek ile zdoła unieść, reszta limit 50 kulek na głowę. Aby wygrać Predator musi wyeliminować pozostałych graczy. Łowcy wygrywają, gdy Predator dostanie przynajmniej 5 kulek (do uzgodnienia) bez względu czy trafił go jeden czy więcej Łowców.

 

stat4u